Čestitka

cestitka2014.jpg

Upis korisnika(login)

 

Libero Hosting web VPS www.liberohosting.com

Hrvatski Pravoslavac Korice

Prodaja kuće u Murteru

www.udbina.com

 

Križ Hrvatske Pravoslavne Crkve

Brojač Posjeta

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanas365
mod_vvisit_counterJučer613
mod_vvisit_counterOvaj Tjedan4668
mod_vvisit_counterProšli Tjedan5139
mod_vvisit_counterOvaj Mjesec11276
mod_vvisit_counterProšli Mjesec25714
mod_vvisit_counterUkupno2466786

Trenutno na stranici: 12
0 198.143.37.12
,
0

Pristupnica

Pristupnica

                             SvMihovil    Isus     Bogorodica
ČETRNAESTA NEDJELJA KROZ GODINU PDF Ispis E-mail
Ocjena: / 1
LošeOdlično 
HPZ - Duhovnosti
Urednik Administrator   
Nedjelja, 06 Srpanj 2014 16:30

ČETRNAESTA NEDJELJA KROZ GODINU

(Godina A)

BOG LJUBAVI I MIRA OBJAVLJUJE SE PONIZNIMA I MALENIMA



>Slavim te Oče, Gospodaru neba i zemlje, što si ovo sakrio od mudrih i
umnih, a objavio malenima. Dobro, Oče, jer je tebi tako bilo milo. (...)

Dođite k meni svi koji ste umorni i opterećeni, i ja ću vas okrijepiti.
Uzmite jaram moj na se i učite od mene, jer sam krotka i ponizna srca. Tako
ćete naći pokoj svojim dušama, jer jaram je moj sladak, a moje breme lako.<
(Mt 11,25-26.28-30)



Hvaljen Isus i Marija!

Draga braćo i sestre!



Nije lako pouzdati se u blagost i strpljivost u svijetu u kojem vladaju
moćnici i koji je obilježen nasiljem.

Mi kršćani ipak vjerujemo da jedino Kristova blagost i njegova ljubav mogu
konačno uzdići čovjeka nad nasilje i potlačenost. Isus nam je ne samo uzor
blagosti, poniznosti i ljubavi, nego i jedini koji može sve smiriti u nama i
oko nas.

Kao takva ga je već navijestio prorok Zaharija kad ga predstavlja kao Kralja
Mesiju blaga i ponizna.



Prorok Zaharija svim zanosom poziva Izraelce da kliču od radosti što im se
vraća Kralj.

Po općem uvjerenju židovske i kršćanske predaje tu se govori o Kralju -
Mesiji kojemu se njegova Crkva uvijek iznova veseli. Taj ponizni i skromni
Kralj - Mesija doći će k svom narodu na mirnom i nejakom magaretu i donijet
će mu ne samo pravedan i pobjedonosan mir nego i znatno proširenje svoga
kraljevstva.

Budući da će Mesija uništiti sva bojna sredstva, njegov mir će biti potpun i
konačan.

>On će istrijebiti kola iz Efrajima i konje iz Jeruzalema; on će istrijebit
luk ubojni. On će navijestiti mir narodima; vlast će mu se proširit od mora
do mora i od Rijeke do rubova zemlje.< (Zah 9,10)



Isus je stvarno donio mir cijelome svijetu time što se iz poslušnosti prema
Ocu odrekao svake primjene nasilja. Mir u Svetom Pismu nije toliko politički
kao religiozni pojam. Mir znači nebo i konačnu sreću u Bogu.

Stoga pravi i puni mir bit će istom na nebu, čiji simbol je Jeruzalem.

A Jeruzalem je glavni grad Božjeg naroda. Sion je najvažniji predio
Jeruzalema. Zato kći Sionska označuje sam Božji narod.

Sve te slike u Novom Zavjetu, osobito u liturgiji, označuju Crkvu. A po
Crkvi zahvaćen je sav svijet, sve čovječanstvo.



Isus je svojom mukom i smrću na križu koje je podnio za naše spasenje,
stekao pravo vlasti nad čitavim svijetom. Zato je njegovo kraljevstvo
sveopće i njegova mesijanska vlast će se proširiti do rubova zemlje. Zaista
Crkva Kristova je otvorena svim narodima i svim vremenima i nitko nije od
nje isključen.

Stoga neka nam iz srca provre želja i odluka da svog božanskog Kralja
slavimo ne samo uvijek nego i konkretno svaki dan svojim životom, jer je naš
Bog milostiv i milosrdan, spor na srdžbu i bogat dobrotom.

Svoju blagost i samilost prema nama pokazuje i time što nas posrnule
podupire i pognute uspravlja.



Krist nas je svojim poniženjem podigao i izbavio od sužanjstva grijehu. Zato
oni koji žive udovoljavajući grešnim tjelesnim prohtjevima ne mogu ugoditi
Bogu.

U tom smislu sv. Pavao apostol tvrdi da mi kršćani ne smijemo živjeti po
tijelu koje vodi u grijeh, nego po Duhu koji nam posreduje Kristov život.

>Oni koji su u tijelu ne mogu ugoditi Bogu. Ali vi niste u tijelu, već u
Duhu, ako zbilja Duh Božji prebiva u vama. Ako tko nema Kristova Duha, nije
Kristov.< (Rim 8,8-9)



Zato je naše smrtno tijelo mrtvo zbog grijeha, ali je naš duh živ zato što
Krist živi u nama i što nas je opravdao svojim Duhom. Taj Božji Duh je
uskrisio Isusa od mrtvih i time je oživio cijelo njegovo otajstveno tijelo,
a to smo svi mi kršćani.

Ono što Božji Duh u nama nevidljivo čini to će jedanput proizvesti i
vidljivo kad i naša smrtna tjelesa oživi od mrtvih. Stoga moramo živjeti po
Kristovu Duhu koji je u nama da nas On uskrisi na vječni život u Bogu.
Budući da kao kršćani ništa ne dugujemo svome tijelu, nismo ni dužni da
živimo po tijelu. Naprotiv, jer je naše smrtno tijelo još živo i neprestano
se javlja sa svojim prohtjevima, Pavao na nas stavlja teški zahtjev da
usmrćujemo tjelesna djela.

To nije samo savjet za izabrane duše, koji su neke slijedile do nečuvenog
herojstva (kao sv. Franjo Asiški i drugi) nego zahtjev koji odlučuje o
vječnoj sudbini svakoga od nas.

>Prema tome, braćo, nismo dužnici tijelu da bismo trebali živjeti po tijelu.
Jer ako po tijelu živite, umrijet ćete. Naprotiv, ako Duhom usmrćujete
tjelesna djela, živjet ćete.< (Rim 8,12-13)



Čovjek >tijela< (tjelesan čovjek) jest čovjek zatvoren u sebe koji od sebe
počinje i sa sobom svršava. Nema osjećaja za vlastitu odanost Bogu pa se i
prema ljudima ne odnosi dobro i druge potčinja sebi. Dok čovjek >Duha< koji
sve procjenjuje po Božjim mjerilima zna se suprotstaviti svemu što ga
ugrožava u takvu vrednovanju. Oni koji žive po tijelu odupiru se Kristu i
njegovoj riječi.

Dok Boga i njegovu poruku primaju samo oni koji preziru svijet i njegove
zavodljivosti u grijeh. Samo oni dolaze do pravilnog i potpunog spoznanja
Boga.

Bog ljubavi i mira objavljuje se samo poniznima i malenima. Zato se Isus
zahvaljuje Ocu što je tajne svoje ljubavi sakrio od mudrih i umnih ovoga
svijeta, a objavio malenima.

>Slavim te, Oče, Gospodaru neba i zemlje, što si ovo sakrio od mudrih i
umnih, a objavio malenima. Da, Oče, tako se tebi svidjelo.< (Mt 11,25-26)



Isus u tome doživljava ljubav svojega Oca prema sebi i učenicima. Oni su ti
maleni koji su prihvatili ljubav Očevu koju Isus objavljuje. Oni i svi koji
će povjerovati na riječ njihovu, odnosno mi kršćani.

Kad čovjek prihvaća Krista, Bog ga posve prožima svojim Duhom i obuhvaća ga
time što mu se u ljubavi priklanja.

Stoga u potpunom smislu nitko ne pozna Božjeg Sina nego Otac, a i Oca pozna
samo Sin, jednostavno zato jer je On pravi Bog kao i Otac. To Očevo
spoznanje je prešlo ne samo na njegova utjelovljenog Sina, nego po njemu i
na sve one koje mu je Otac predao i kojima Sin želi objaviti Oca.

A Isus hoće objaviti Oca svima onima koji ga u ljubavi traže iskrena i
čestita srca.



Isus zato poziva k sebi sve one koji osjećaju potrebu za njim i želi nas
poučiti u onome što nam je najpotrebnije. Poziva nas na nasljedovanje.

Ne da se učimo od njega stvarati svemir, nego da se od njega učimo dobroti
srca i duše, lijepu pristupu i postupku sa svima.

>Dođite k meni svi koji ste umorni i opterećeni, i ja ću vas okrijepiti.
Uzmite jaram moj na se i učite od mene, jer sam krotka i ponizna srca. Tako
ćete naći pokoj svojim dušama, jer jaram je moj sladak, a moje breme lako.<
(Mt 11,28-30)



Zato i najveći i najmudriji trebaju pred Bogom biti maleni i potrebni Boga,
a ne samouvjereni i na se naslonjeni.

Evanđelje od svih zahtjeva obraćenje i ponizno prihvaćanje Boga.



Amen!

Hvaljen Isus i Marija!

Komentari (0)
Komentiraj
Vaši kontakt detalji:
Komentar:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]   
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate::?::(:sleep::););)):0
Security
Molim unesite anti-spam kod sa slike.
 
RocketTheme Joomla Templates
generic xenical 60 mg