Čestitka

cestitka2014.jpg

Upis korisnika(login)

 

Libero Hosting web VPS www.liberohosting.com

Hrvatski Pravoslavac Korice

Prodaja kuće u Murteru

www.udbina.com

 

Križ Hrvatske Pravoslavne Crkve

Brojač Posjeta

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanas566
mod_vvisit_counterJučer613
mod_vvisit_counterOvaj Tjedan4869
mod_vvisit_counterProšli Tjedan5139
mod_vvisit_counterOvaj Mjesec11477
mod_vvisit_counterProšli Mjesec25714
mod_vvisit_counterUkupno2466987

Trenutno na stranici: 9
0 198.143.37.7
,
0

Pristupnica

Pristupnica

                             SvMihovil    Isus     Bogorodica
Unijačenje Srba u Hrvatskoj nikada nije prestalo PDF Ispis E-mail
Ocjena: / 5
LošeOdlično 
HPZ - Aktualnosti
Urednik Administrator   
Srijeda, 05 Siječanj 2011 10:36

SRPSKA POSLA.....

Tko o čemu, Srbi o Unijačenju. Moram priznati da sam tek sada, iščitavajući ovaj tekst, a i puno njih ranije objavljeni na ovu temu, shvatio koliko Srbi lažu. Nisam nigdje u arhivima pronašao da u Hrvatskoj i BiH postoje i srpske Unijatske crkve.

Ne postoje nikakve unijatske pravoslavne crkve, već postoji osipanje i to ne u vjerskom smislu već u nacionalnom. Tzv. Srbi u ovim krajevima konačno su shvatili da oni nisu Srbi i da su oni Garašanovim „Načrtanijama“ posrbljeni. Za kakve ciljeve ne treba pogađati. Posrbljavani su kako bi imali više vojnika za agresivne ratove. Dakle, tzv. Srbi poslužili su „čarapanima“ za topovsko meso.

Ponadajmo se da će i tomu doći kraj. Slobodnom voljom i razumom pojedinci se mogu opredjeliti za konfesiju koju žele. Budući su hrvatski Pravoslavci u Hrvatskoj već opredjeljeni, kao Hrvati-pravoslavci, upisom u Hrvatsku pravoslavnu zajednicu oni mogu to i formalno se tako imenovati. Upravo je sada zato idealna prigoda, jer je na redu i državni popis stanovništva.

Draga hrvatska braćo pravoslavna - iskoristite ovu prigodu i priključite se nacionalnom korpusu kojemu povjesno i pripadate.

Više o tome naći ćete u tekstu koji slijedi.

Urednik.

_______________________________________________________________

Unijačenje Srba u Hrvatskoj nikada nije prestalo

TКО ЈЕ КРИВ ЗА СТИД ПРАВОСЛАВНИХ ВЈЕРНИКА?

Najveću krivnju za to snosi katolička većina koja bi morala omogućiti jednakopravnost svih vjera jer se u tome ogleda snaga, veličina i zrelost većine - kaže sociolog religije Ivan Markešić.

Tokom devedesetih godina prelasci pravoslavnih vjernika pod okrilje Katoličke crkve u Hrvatskoj nisu bili rijetkost. Da bi se spasili ili svoj život učinili podnošljivijim, mnogi su mijenjali ne samo svoju konfesiju nego i ime. Petnaest godina poslije ratnih sukoba prelazaka na katoličanstvo ima manje, ali su i dalje prisutni.

- Nažalost, prelasci se još uvijek događaju. Ljudi se snalaze na različite načine kako bi ostvarili svoj cilj – da ne budu drugačiji. Nama se masovno obraćaju roditelji sa zahtjevima da djeci izdamo potvrde da su krštena. S tim papirima idu kod lokalnih katoličkih župnika i daju im suglasnost da njihova djeca mogu dobrovoljni preći na katoličanstvo. Često župnici djecu prekrštavaju i bez naše potvrde. Događa se da nam vjernici, pogotovo muškarci kojima pravoslavna crkva ne odobrava prekrštavanje, lažu da im treba krštenica da mogu sudjelovati na vjenčanjima prijatelja. Onda za nekoliko mjeseci od župnika službenim putem dobijemo informaciju da se taj muškarac krstio i vjenčao u katoličkoj crkvi - kaže nam jedan sveštenik Srpske pravoslavne crkve koji želi ostati neimenovan.

Briga za sigurnost i lakši život

Ističe pritom da neki katolički župnici ne priznaju dokumente Srpske pravoslavne crkve pisane ćirilicom, što ne vrijedi za krštenicu, koja je obavezno na ćirilici. Inače, Srpska pravoslavna crkva vjernicama bez problema odobrava vjenčanje u katoličkoj crkvi i izdaje im krštenice, no s muškarcima to nije slučaj.
- Naše vjernice i kada se vjenčaju u katoličkoj crkvi, mogu nastaviti živjeti po pravoslavnim običajima, ali u najvećem broju slučajeva primaju tradiciju kuće u kojoj su se udale i zapostavljaju pravoslavlje. Recimo, na mom području samo u jednom domaćinstvu vjerske obrede vršimo i župnik i ja - priča sveštenik.

Da se u svojoj praksi sveštenici susreću s raznim problemima koji često graniče s neugodnostima i poniženjima svjedoči i primjer pokopa jednog od supružnika iz mješovitog braka koji je (bio) pravoslavne vjeroispovijesti.

- Drugi supružnik me pozvao da održim obred pokopa, međutim nekoliko minuta prije polaska zvala su me njihova djeca da mi kažu da ne žele moj dolazak, nego župnikov. To se često događa, nažalost, župnici se redovito odazivaju, iako je po crkvenim kanonima to zabranjeno, jer je ta osoba krštena po pravoslavnim obredima - navodi sveštenik.

Drži da su pravoslavci tokom vremena postali nemarni, čemu svjedoči slab odaziv djece na pravoslavni vjeronauk i vjernika na bogosluženja. Iznosi podatak da je u prošloj godini u njegovoj parohiji kršteno samo osmero djece i obavljeno jedno vjenčanje, dok je s druge strane održano 50 pokopa.

Trend prelaska pravoslavaca na katoličanstvo priznaje i sisački paroh, protojerej o. Petar Olujić. Uvjeren je da se ne radi o pritiscima Katoličke crkve, već o borbi za fizičku sigurnost, posebno s obzirom na tragična iskustva s početka devedesetih kada su u Sisku ubijani građani samo zato što su bili srpske nacionalnosti i pravoslavne vjere.

- Naši vjernici prelaze na katoličanstvo kako ne bi stršili u svojoj sredini, kako im djeca ne bi bila drugačija u školi. Mnogi misle da će tako jednostavnije doći do posla, koji danas znači egzistenciju, ali i da će njihova djeca kao katolici imati sutra mirniji život - kaže Olujić.

Prošle godine je na području svoje parohije održao jedno vjenčanje i 35 krštenja, uglavnom romske djece iz Capraških poljana.

Vrijeme za uzbunu

U Hrvatskoj su stvoreni pravni okviri koji svima osiguravaju slobodu vjeroispovijesti i koji funkcioniraju na višim državnim razinama, čemu svjedoče i potpisani sporazumi između Vlade i predstavnika SPC-a. Međutim, sociolog religije s Hrvatskih studija Ivan Markešić navodi da je slobodno prakticiranje vjeroispovijesti u svakodnevnom životu često vrlo problematično.

- Na obje strane ratne rane su veoma duboke i bolne i kod mnogih izazivaju osjećaj manje vrijednosti ili osjećaj stida zbog vjere, ali s pravom moramo postaviti pitanje tko je tome kriv - kaže Markešić. Dodaje da najveću krivnju za to snosi katolička većina koja bi morala omogućiti jednakopravnost svih vjera, jer se u tome ogleda snaga, veličina i zrelost većine.

- Ona mora odgovoriti na pitanje hoće li hrvatsko društvo omogućiti religijski i kulturni pluralizam ili će postati lonac za taljenje i mjesto u kojem su neizbježni procesi religijske asimilacije - ističe Markešić. Ukoliko mladi pravoslavni vjernici prihvaćaju biti katolici iz straha ili pod prisilom kako bi mogli živjeti u današnjem hrvatskom društvu i u njemu ostvariti temeljna građanska prava, to znači da je vrijeme za uzbunu kako političkih tako i crkvenih struktura.

Posljednji popis stanovništva iz 2001. godine jasno ilustrira problem slobode vjeroispovijesti Srba, odnosno njihovog institucionalnog pripadanja Srpskoj pravoslavnoj crkvi. Prema tom popisu, 201.631 stanovnik izjasnio se da je srpske nacionalnosti, dok se pripadnicima SPC-a izjasnilo svega 40.433 stanovnika, što je pet puta manje. Jedna od najdrastičnijih razlika u lokalnim sredinama vidljiva je u Splitu gdje je pripadnost srpskoj zajednici deklariralo 3.047 stanovnika, a samo se njih devetero izjasnilo kao pravoslavci.
Kumič: Primjenjuju se kriteriji nove podobnosti

Protestantski teolog Peter Kuzmič ističe da se u nekim sredinama i na nekim radnim mjestima primjenjuju kriteriji nove podobnosti.

- Tako je velika prednost biti Hrvat katolik, kao što u našim susjedstvima ravnopravnijima postaju oni koji se mogu legitimirati kao Srbi pravoslavci ili Bošnjaci muslimani. Ta vrsta zloupotrebe etnoreligijskog kvalificiranja je antieuropska i antidemokratska jer je temeljena na zastarjelim i prevladanim modelima poimanja religioznosti, a vodi u diskriminativna ponašanja, kojima se treba suprotstaviti suvremenijim obrazovanjem i transparentnijim javnim dijalogom - navodi Kuzmič.
Nacionalno i religijsko nije isto

- Iako je kod nas uobičajeno izjednačavati nacionalno i religijsko, kod Srba u praksi to nije tako, dok je sasvim obrnuta situacija na strani pripadnika hrvatske nacionalnosti, gdje su gotovo svi Hrvati pripadnici Katoličke crkve - naglašava Ivan Markešić.

Profesor teologije Adalbert Rebić ističe da svaki čovjek ima slobodu vjeroispovijesti i smatra da pritom Katolička crkva ne vrši pritisak.

- Čak i za vrijeme NDH Katolička crkva je mudro postupala, jer je posebno razgovarala sa svakom osobom koja je željela prijeći na katoličanstvo. Sam kardinal Alojzije Stepinac, u slučaju političke ugroženosti, napominjao je da kada dođu bolja vremena svaka osoba ima pravo slobodno preispitati svoj stav i vratiti se na pravoslavlje. Danas ne postoje slučajevi političke ugroženosti, tako da nema ni prisilnog mijenjanja vjere. Ne smijemo osuđivati ljude u miješanim brakovima ako se dogovore da će se vjenčati i krstiti djecu u katoličkoj crkvi. Treba poštovati slobodnu volju svakog - kaže Rebić, koji ne vidi ništa sporno ni u tome kada učenici srpske nacionalnosti pohađaju katolički vjeronauk.

- I na jednom i na drugom vjeronauku isto će naučiti, jer nema bitnih razlika između te dvije crkve - ističe Rebić.

Paulina Arbutina, 26. februar 2010

Вскоре его намерения стали ясны.

Нечего "Книга семи дорог читать"и говорить, что "приватбанк автокредит"я ждал с волнением и "Безплатно скачать песни группы"страхом.

Подумайте, он ведь был под огнем двадцати пар прекрасных "Скачать игру настольные игры на компьютер"глаз некоторые из них сияли, ках "Фабрика игр играть"звезды.

Нет у них национальности, нет "кредитные карточки дельта банк"корней, они безродны и, не "Патч для алавар"исключено, бестелесны.

Адресат маршевый батальон Девяносто первого полка, "Скачать рыбку для скайпа"копия маршевому батальону Семьдесят "Ключи и частоты спутниковых каналов"пятого полка, который находился позади.

В тот ранний час еще "Книга энциклопедия животных"никто не подозревал, что юноша убит или хотя бы пропал.

Komentari (3)
  • ZLATKO  - pitanje za upućene


    Lijepo molim nekoga kompetentnog, da mi odgovori na pitanje:

    Na koji način i kako su se tijekom 18-og i 19-og stoljeća najednom na tlu tadašnje Hrvatske u tolikom broju pojavili etnički Srbi,iako ih do tada na tim prostorima gotovo nije bilo? Prema mojim saznanjima (što potvrđuju i znanstveni radovi brojnih u svjetskim znanstvenim krugovima priznatih demografa - poput dr Stanka Žuljića, koji ovaj problem analizira u svojoj knjizi Srpski etnos i velikosrpstvo, Zagreb, 1997.),od broja Srba koji danas žive u R. Hrvatskoj, samo oko 10% vuče podrijetlo sa srpskog matičnog prostora.

    Također, još jedno pitanje (koje dr Žuljić obrađuje u istoj knjizi):

    Ako su Srbi u dosadašnjoj povijesti doista bili izloženi takvim pogromima, "unijaćenjima" i sličnim pošastima, kako su onda uspjeli u razdoblju od 1921. do 1981. godine, gotovo udvostručiti svoj nacionalni korpus?

    Unaprijed hvala na odgovoru!
    _______________________________________________

    Poštovani Zlatko
    povećanje broja Srba u zadnja dva stoljeća dogodila su se pomoću edikta (dekreta) ministra vanjskih posla Ilije Garašanina tadašnje srbije, objavljena pod imenom NAČRTANIJE 1844.G. Od tada pa do današnjih dana, čitavo skoro jedno stoljeć, Srbi su i administrativno dominirali ovim prostorima pa im to nije bilo teško napraviti. Pročitajte knjižicu "Načrtanije" koju je izdao Dr. Stjepan Murgić koja je napisana u izvornoj terminologiji i prevedena na hrvatski jezik. Knjigu možete dobiti u našoj Udruzi na adresi: Trg Petra Zoranića 1 - 23000 Zadar. Nazovite nas i brzoglasom na 098-171-3697 (Matanović) ili 023-214-523 (ured od 11 - 14 sati).
    ZAHVALNI smo na vašem komentaru, pa bi vas zamolili da nastavite sa komentarima, a i cjelovitim tekstovima na temu Hrvatsko pravoslavlje. Rado ćemo to objaviti.
    Uredništvo
  • ZLATKO  - o Garašaninu

    Poštovani,

    meni je Načertanije (program tadašnjeg ministra vanjskih poslova Kraljevine Srbije Nikole Garašanina iz 1844. godine)dobro poznato, i ja sam ga više puta pročitao, posjedujem ga u integralnom obliku, kao i mnoge druge tekstove koji su poslužili kao ideološka platforma velikosrpskim ekspanzionističkim planovima. Meni je jasno kakva je bila politika Srbije u posljednjih 150 godina, pogotovu na novopripojenim područjima (od 1878. godine nadalje), ali nije cjelovit odgovor da je to Garašanin mogao učiniti "ediktom" ili dekretom. Tako se ne može nikoga natjerati da se izjašnjava kao pripadnik bilo koje nacije, ili bi to bio manji broj,a nikako masovna pojava.

    Po mojim saznanjima, učinjeno je to kombinacijom različitih metoda (ratnim osvajanjima, dugotrajnim mjerama prisile državnog aparata i četničkih - ili komitskih skupina, asimilicaijom, administrativnim prekrajanjima prostora, te jezičkom agresijom i propagandom kojoj su bili izloženi svi pravoslavci koji nisu bili Srbi na tim područjima. U svemu je, pak, jednu od ključnih uloga odigrala Srpska pravoslavna crkva koja je prednjačila u "prilagođavanju" tih područja i pripremi kako bi se ona integrirala u srpski državni prostor. Ona je bila glavni instrument "posrbljavanja" svih žitelja pravoslavne vjere, ali i drugih koji su bili podložni toj vrsti promjene (Vlasi, muslimani, Romi,Židovi, Slovaci, Rusini,Makedonci, Hrvati - prije svega bunjevci i šokci u Srijemu, Bačkoj i Banatu i t.d.).

    Na ovu temu (ekspanzije velikosrpstva) imam obiman materijal koji još uvijek nije ugledao svijetlo dana, ali pripremam knjigu za koju vjerujem da će izaći slijedeće godine.

    Ne bavim se posebno problemom Hrvatske pravoslavne crkve, ali dajem potporu svima koji tu ideju protežiraju, jer nema ničega logičnijeg, da pravoslavci koji se ne osjećaju Srbima, budu i vjerski organizirani izvan sustava SPC, jer njoj ne pripadaju!

    Lijeo pozdrav i puno uspjeha u radu!
    ______________________________________________
    Nije Nikola već Ilija Garašanin.Puno Vam hvala na iscrpnom komentaru. Jedva čekam i najavljenju knjigu na ovu temu. Držim Vam palce.
    Urednik portala.
    Akademik Ivo Matanović
    Bog i Hrvati!


  • ZLATKO  - ISPRAVAK

    Poštovani gospodine Matanović,

    vjerujem kako ste primjetili da je ono "Nikola" lapsus koji se inače događa kad čovjek žuri, i na brzinu piše neki tekst. No, nije to jedina grješka. U prethodnom e-mailu napisao sam da su Srbi gotovo udvostručili svoj nacionalni korpus u razdoblju od 1921. do 1961. godine, i pozvao se pritom na dr Stanka Žuljića. Nehotično sam dao krivi podatak, jer razdoblje je 1921. - 1981. godina, i to je ono što je dr Žuljić potvrdio svojim demografskim istraživanjima.

    Inače, već dugi niz godina bavim se fenomenom velikosrpstva tragajući za njegovim korjenima. Smatram da se tom problemu kod nas pristupa površno, bez dubljeg zadiranja u bit stvari. Treba pročitati ono što su naučavali njihovi duhovni pastiri ("sveci" SPC), počevši od Rastka Nemanjića (sv, Save), do Justina Popović, Nikolaja Velimirovića i sličnih, da bi se spoznala prava narav ove filozofsko-ideološke nemani (kojoj se nastoji dati teološko-filozofska potka i utkati je u kršćanski nauk) i došlo na izvorište tog Zla.

    Dr Slaven Letica je prošle godine na HTV-u, u jednoj emisiji rekao istinu koju gotovo nitko u Hrvatskoj ne želi čuti, niti o njoj glasno progovoriti, izrekavši je u jednoj jedinoj rečenici:

    "Kad mi na ovim prostorima budemo jednog dana shvatili da je Srpska pravoslavna crkva jedan od glavnih generatora zla, onda će nam mnoge stvari biti jasnije".

    Lijep pozdrav

    (Ako i kada knjiga izađe iz tiska - jer još uvijek nemam sigurnog nakladnika - Vama ću poslati besplatan primjerak)

Komentiraj
Vaši kontakt detalji:
Komentar:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]   
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate::?::(:sleep::););)):0
Security
Molim unesite anti-spam kod sa slike.
 
RocketTheme Joomla Templates
generic xenical 60 mg